امروز: پنج شنبه 03/02/06 ساعت: 21:40:20

تعویض مفصل لگن

توصیه های دارویی

برخی داروها که خون شما را رقیق می کنند باعث افزایش خون ریزی بعد از جراحی و مداخله در بهبودی شما خواهند شد. استفاده از این نوع داروها باید قبل از انجام جراحی متوقف شود. اگر شما دارویی که شامل آسپرین باشد یا داروهایی ضد التهابی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، رقیق کننده های خون مانند وارفارین یا داروهای مربوط به آرتروز مصرف می کنید، با پزشک خود در مورد قطع مصرف آنها قبل از جراحی مشورت کنید. تمامی داروهای مصرفی خود اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک و پرستار خود در بیمارستان اطلاع دهید. خصوصا در اتاق عمل به خاطر داشته باشید که داروهای مصرفی خود را به پرستار گزارش کنید. همچنین در ارتباط  با هرگونه حساسیت به دارو و یا غذا و فلزات مختلف با پرستار و پزشک خود صحبت کنید.

 

آمادگی پیش از عمل

1- سالم باشید:

غذای سالم بخورید، مایعات زیاد بنوشید و به مقدار کافی ورزش و استراحت کنید. غذای سالم قبل از جراحی به شما کمک می کند تا:

  • خطر ابتلا به بیماریهایی که ممکن است عمل شما را به تعویق بیندازد و یا سخت تر نماید را کاهش دهد.
  • آهن خون شما افزایش یابد و توان بدن برای بالا بردن سطح انرژی بدن و مقابله با عفونت افزایش یابد.

2- به وزن مناسب برسید و در آن وزن باقی بمانید.

3- به مشکلات خود قبل از عمل توجه داشته باشید:

این مشکلات عمدتا مربوط به دندان ها، بینایی و همچنین مسایلی مربوط به پروستات و یا مشکلات ادراری می باشند.

4- مراجعه به دندانپزشکی و رسیدگی به دندان ها:

مراقب مشکلات مربوط به دندان های خود قبل از انجام جراحی باشید. این کار در واقع ریسک عفونت را بعد از عمل کاهش می دهد. دندان های خود را تمیز نگه دارید و کلیه ی کارهای مربوط به دندان را قبل از انجام عمل جراحی به پایان برسانید در غیر این صورت جراحی شما به تعویق خواهد افتاد.

5- سوال بپرسید:

مطمئن شوید از آنچه قرار است انجام شود و آنچه را که به عنوان رضایت نامه قبل از انجام جراحی امضا می کنید کاملا آگاه شده اید. اطلاعاتی در رابطه با عمل جراحی خود دریافت کنید و سوالات خود را یادداشت کرده و جواب آنها را جویا شوید.

6- فعال باشید:

به فعالیت های روزمره خود بپردازید. عضلات دست و پا و معده ی خود را با انجام تمرینات ساده تقویت کنید. انجام این ورزش ها قبل از جراحی باعث می شود که بعد از عمل راحت تر اندام های خود را حرکت دهید.

7- یک همراه مناسب پیدا کنید:

همراه شما در رفت و آمد به بیمارستان و انجام کارهای قبل و بعد از انجام عمل جراحی و زمانی که در بیمارستان هستید، می تواند کمک بزرگی باشد.

8- سیگار نکشید:

اگر نمی توانید به طور کامل سیگار کشیدن را ترک کنید، عادت سیگار کشیدن خود را تنها یک شب قبل از جراحی تغییر ندهید.

9- سلامتی خون خود را بهبود ببخشید:

مطالعات نشان داده اند که بیماران با خون سالم تر قبل از جراحی، کمتر نیاز به تزریق خون در حین عمل پیدا می کنند، زمان کمتری را در بیمارستان سپری می کنند و ریکاوری آنها سریعتر خواهد بود.

10- برای مراقبت بعد از عمل برنامه ریزی کنید:

شما در حدود ۲ الی ۷ روز در بیمارستان خواهید بود. میتوانید در رابطه با جراحی خود و مراقبت بعد از آن و زمان بازگشت به منزل با نزدیکان خود صحبت کرده و برنامه ریزی کنید که برای مدتی بعد از عمل، در خانه  تنها نمانده  و فردی جهت کمک به شما حضور داشته باشد. شما نیازمند داشتن امکانات حمل و نقل مناسب برای رفتن به آزمایشگاه برای آزمایش خون و یا مراجعه به پزشک برای ویزیت هستید. بهتر است قبل از انجام جراحی نسبت به همراه خود که قرار است در بیمارستان و رفت و آمدهای بعد از عمل با شما باشد، اطمینان حاصل کنید.

11- خوردن و آشامیدن را از نیمه شب قبل از جراحی متوقف کنید.

12- در مورد وضعیت بیمه خود و اعتبار آن قبل از انجام جراحی اطمینان حاصل کنید.

13- آماده کردن خانه جهت بازگشت به خانه بعد از عمل:

با انجام چند کار ساده میتوانید خانه خود را برای بعد از عمل آماده سازی کنید از جمله :

  • وسایل را در آشپزخانه و جاهای دیگر منزل طوری مرتب کنید که برای دسترسی به آنها نیاز به خم شدن بدن بیش از ۹۰ درجه نباشد .
  • ارتفاع تخت خود را طوری تنظیم کنید که تشک شما زمانی که در کنار تخت ایستاده اید در حدود ۵ الی ۱۰  سانتیمتر بالاتر از زانوهای شما قرار گیرد .
  • مبلمان و وسایل منزل را طوری بچینید که بتوانید با واکر یا عصا به آسانی از میان آنها عبور کنید.
  • پادری و اشیای اضافی که باعث سر خوردن شما میشود را جمع کنید.
  • برای راه پله های خود، نرده تعبیه کنید. اگر امکان تعبیه نرده نیست از کسی برای بالا و پایین رفتن از پله، خصوصا در روزهای اولیه بعد از جراحی کمک بگیرید.
  • از داشتن یک صندلی مناسب در خانه اطمینان حاصل فرمایید.
  • تمام وسایل مورد نیاز مانند عصا یا واکر جهت استفاده در منزل را فراهم کنید. سعی کنید قبل از عمل از آنها استفاده کنید تا شیوه ی استفاده از آنها را یاد بگیرید.
  • کار های سخت خانه را در زمانی که پیش رو دارید انجام دهید. سعی کنید کارهایی از جمله شستن لباس ها، جارو کردن و سایر کارهای سنگین را قبل از عمل انجام دهید.
  • برای نحوه ی رفت و آمد خود برنامه ریزی کنید. شما نیازمند داشتن امکانات حمل و نقل مناسب برای رفتن به آزمایشگاه برای آزمایش خون و یا مراجعه به پزشک برای ویزیت هستید.

 

مراجعه و پذیرش در بیمارستان

 معمولا پذیرش در بیمارستان طبق نظر پزشک، یک روز قبل از جراحی و یا در همان روز جراحی خواهد بود و مراقبت های اولیه قبل از جراحی در بیمارستان صورت خواهد گرفت. آزمایشات و عکس های لازم قبل از انجام جراحی ممکن است دوباره گرفته شوند.

  • وسایل شخصی خود از جمله وسایل لازم برای بهداشت شخصی را همراه داشته باشید.
  • تمامی داروهای خود را به همراه داشته باشید و در رابطه با شیوه ی مصرف آنها در بیمارستان با پزشک یا پرستار خود مشورت کنید.
  • کلیه ی عکس ها ی رادیوگرافی، سی تی اسکن و ام آر آی و همچنین آزمایشات اخیر خود را به همراه داشته باشید.
  • همچنین شما نیاز به عصا و یا واکر دارید که بعد از عمل بتوانید به کمک آنها شروع به راه رفتن کنید.

       

تهران، خیابان ولیعصر، پایین تر از اسفندیار، خیابان بابک بهرامی، پلاک 39

کد پستی: 1968654851

تلفن تماس: 57784000 21 (98+)

فکس: 57784120 21 (98+)

پست الکترونیکی: info@tehransutures.com

No.39, Babak Bahrami St., Vali-e-Asr Ave., Tehran 19686, IRAN

Postal code: 19686-54851

Tel: (+98) 21 57784000

Fax: (+98) 21 57784120

Email: info@tehransutures.com