امروز: پنج شنبه 03/02/06 ساعت: 12:44:10

تعویض مفصل لگن

انتقال به ریکاوری و بخش

اتاق ریکاوری :

بعد از اتمام عمل شما بایستی مدت زمانی تحت نظر باشید تا زمانیکه کاملا هوشیار شده و یا بی حسی شما از بین رفته باشد و علایم حیاتی شما به حالت نرمال برگردد. پرستار تنفس، ضربان قلب، فشار خون، حس پا، دمای بدن و میزان درد شما را بررسی و کنترل می کند تا زمانی که برای رفتن به بخش بستری آمادگی کافی داشته باشید.

 

اتاق بستری :

شما به طور متوسط 2 الی ۷ روز باید در بیمارستان بعد از انجام عمل جراحی بستری باشید. در طی دوران بستری علایم حیاتی و میزان سلامتی و درد شما کنترل خواهد شد. داروهای مورد نیاز توسط آنژیوکت تزریق خواهند شد. شاید لازم باشد که یک بالش در میان پاهای شما قرار گیرد تا از در رفتگی احتمالی بعد از عمل جلوگیری شود. سعی کنید که برای پیشگیری از مشکلات ریوی بعد از عمل جراحی به طور عمیق نفس بکشید یا سرفه کنید.

مهمترین نکته آنست که از تغییر حالت خوابیدن و یا پایین آمدن از تخت به طور خود سرانه و بدون کمک پرستار، خودداری کنید. پرستار و یا متخصص فیزیوتراپی به شما یاد خواهد داد که چگونه از دست و یا پای سالم خود برای تغییر حالت، نشستن لبه ی تخت، پایین آمدن از تخت و راه رفتن با وسایل کمکی از جمله عصا و واکر استفاده کنید.

 

توصیه های دارویی

اغلب افراد پس از تعویض لگن، چند شب را باید در بیمارستان بگذرانند. در این مدت داروهایی به ایشان داده میشود. در بخش، تحت تاثیر داروهای بیهوشی، بیمار ممکن است تا مدتی حالت گیجی داشته باشد که به تدریج بهبود می یابد.

از پزشک خود بخواهید توصیه های لازم را در خصوص مصرف داروهایی مانند قرص های مسکن، قرص های خواب آور، آرام بخش و یا داروهای ضد انعقادی به شما ارائه دهد.


 

ترخیص از بیمارستان

تعداد روزهای لازم جهت بستری در بیمارستان و نیز هزینه نهایی بیمارستان، به عوامل بسیاری بستگی دارد که از آن جمله عبارتند از:

- نوع عمل تعویض مفصل لگن (یعنی عمل توتال هیپ آرتروپلاستی یک پا و یا دو پا / عمل بایپولار / عمل رویژن) که انجام می دهید

- نوع ایمپلنت و روش جراحی (یعنی ترکیب مواد سازنده ایمپلنت و ابزارهای جراحی سفارشی یا فناوری کامپیوتری تخصصی در صورت مناسب بودن)

- بیماری های پیشین که ممکن است باعث شود فرد به مراقبت های بیشتر در بیمارستان یا اقدامات احتیاطی اضافی در طول جراحی نیاز داشته باشد


       

تهران، خیابان ولیعصر، پایین تر از اسفندیار، خیابان بابک بهرامی، پلاک 39

کد پستی: 1968654851

تلفن تماس: 57784000 21 (98+)

فکس: 57784120 21 (98+)

پست الکترونیکی: info@tehransutures.com

No.39, Babak Bahrami St., Vali-e-Asr Ave., Tehran 19686, IRAN

Postal code: 19686-54851

Tel: (+98) 21 57784000

Fax: (+98) 21 57784120

Email: info@tehransutures.com