امروز: جمعه 03/01/31 ساعت: 04:21:49

شکستگی و آسیب ناشی از حوادث

چه مدت زمانی باید از  واکر یا عصا استفاده کنم؟

پزشک شما زمان مناسب برای تحمل وزن توسط پای آسیب دیده و عدم استفاده از عصای زیر بغل را تعیین خواهد کرد. در این زمینه فیزیوتراپ به طور موقتی به شما کمک خواهد کرد.

 

چه زمانی وزن بیشتری را به پای خود وارد کنم؟

وضعیت مربوط به تحمل وزن شما قبل از ترخیص بیان خواهد شد و هر گونه تغییرات در آن از طریق ویزیت های بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

تا چه مدت زمانی باید از بریس/آتل استفاده کنم؟

پزشک و فیزیوتراپ در مورد زمان و مدت استفاده از بریس یا آتل آموزش های لازم را به شما ارائه خواهند داد..

 

آیا می توانم استحمام کنم؟

این موضوع بستگی به آسیب دیدگی شما دارد. اغلب بیماران می توانند به طور طبیعی چند روز پس از جراحی استحمام کنند و محل جراحت را شستشو دهند. اگر زخم باز یا بریدگی ناشی از شکاف (جراحی) وجود دارد، نباید استحمام کنید. اگر عضو گچ گرفته ای دارید، می بایست با استفاده از کیسه پلاستیکی آن را بپوشانید تا در حالت خشک باقی بماند. اگر گچ خیس شود، می بایست گچ را عوض کرد و با مطب پزشک تماس گرفت.

 

چه زمانی می توانم به کار برگردم؟

بسته به نظر پزشک متخصص شما توصیه می شود که تا اولین قرار ویزیت با پزشک جراح و بررسی میزان بهبودی منظر بمانید.

 

چه زمانی می توانم رانندگی کنم؟

به این سوال نمی توان به آسانی پاسخ داد، چون پاسخ به این سوال فراتر از اجازه ترخیص توسط پزشک جراح است. مبنای تصمیم جراح در مورد رانندگی، میزان بهبودی شما از آسیب های ارتوپدی و مصرف یا عدم مصرف داروهای مسکن است. اگر همچنان ار داروهای مسکن استفاده می کنید، قادر به رانندگی نخواهید بود. بخش مهم دیگر این تصمیم، تصور خود و خانواده از توانایی انجام رانندگی و برخورداری از احساس خوب از انجام این رانندگی است.    

 

برای پین ها، پیچ ها و صفحات فلزی به کار رفته چه اتفاقی می افتد؟ آیا آن ها به وسیله فلزیاب شناسایی شوند؟ آیا آن ها به طور دائمی در بدن باقی خواهند ماند یا از بدن خارج می شوند؟

بسته به نوع شکستگی، فلز ممکن است تا زمان بهبودی یا تا زمانی که دیگر نیازی به استفاده از آن نباشد، در بدن شما باقی بماند. در اغلب شکستگی ها فلز می تواند به شکل دائمی در بدن باقی بماند. فلزیاب ها به اندازه کافی برای شناسایی فلز به کار رفته در بدن حساس نیستند. اگر چنین حساسیتی در فلزیاب وجود داشته باشد، می بایست به مامورین امنیتی در مورد جراحی  و استفاده از فلز در بدن خود توضیح دهید. لطفا آگاهی داشته باشید که انجام MRI با وجود ایمپلنت های فلزی در بدن برای شما خطری به همراه ندارد.

 

آیا بر روی هر ناحیه متورم از بدن خود می بایست یخ بگذارم؟ اگر چنین است، برای چه مدت زمانی؟  

ممکن است برای کاهش تورم و تسکین درد تا زمان احساس راحتی از یخ استفاده کنید. پدهای گرم کننده نیز احساس راحتی ایجاد می کنند .

 

بعد از گذشت چه مدت زمانی می توانم به باشگاه برگردم و دوباره ورزش کنم؟

پاسخ این سوال تقریبا شبیه پرسش مطرح شده در مورد بازگشت به کار یا بازگشت به مدرسه است. شما می توانید در مورد این سوال با جراح خود در اولین ویزیت به بحث و گفتگو بپردازید.

 

چه زمانی ادامه فعالیت جنسی برای من امکان پذیر است؟

پاسخ به این سوال بر اساس آسیب های وارده به شما متغیر است. دکتر یا متخصص کاردرمانی می تواند اطلاعاتی را به شما ارائه دهد که در مورد زمان و چگونگی تداوم بی خطر فعالیت جنسی تصمیم بگیرید.

 

چه مدت زمانی در بیمارستان خواهم بود؟

بیمارانی که دچار تروما شده اند، به طور متوسط، چهار یا پنج روز در بیمارستان بستری می شوند. ممکن است بسته ماهیت آسیب و یا نوع بیمه درمانی قبل یا بعد از این زمان ترخیص شوید.

 

چه زمانی باید مجددا به مطب دکتر بروم؟

قبل از ترخیص دستورالعمل های خاصی در مورد محل و زمان ویزیت دکتر به شما ارائه خواهد شد.

 

آیا در ویزیت بعدی نیازی به تصویر برداری با اشعه ایکس وجود دارد؟

اگر برای ترمیم استخوان شکسته جراحی شده باشید، در برنامه زمانبندی قرار ملاقات های بعدی، تصویر برداری از استخوان با اشعه ایکس مورد نیاز خواهد بود.  

 

چه زمانی بخیه ها/استاپل ها کشیده می شوند؟ آیا خودم می توانم بخیه ها را بکشم یا جراح باید این کار را انجام دهد؟

بخیه ها و استاپل ها دو تا سه هفته پس از عمل جراحی در اولین معاینه پس از عمل توسط دکتر یا پرستار کشیده می شوند. 

 

تا چه زمانی به مصرف دارو نیاز دارم؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع دارو (داروهای) تجویز شده دارد. اگر از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، کومادین، یا لوونکس، یا آنتی بیوتیک ها جهت مقابله با عفونت استفاده می کنید، می بایست دارو را تا زمان صلاحدید دکتر ادامه دهید. این مدت زمان ممکن است حدود سه ماه باشد. داروهای ضد درد می بایست در مواقع لزوم مصرف شوند، انتظار می رود که با بهبود شکستگی احساس درد برطرف شود.


       

تهران، خیابان ولیعصر، پایین تر از اسفندیار، خیابان بابک بهرامی، پلاک 39

کد پستی: 1968654851

تلفن تماس: 57784000 21 (98+)

فکس: 57784120 21 (98+)

پست الکترونیکی: info@tehransutures.com

No.39, Babak Bahrami St., Vali-e-Asr Ave., Tehran 19686, IRAN

Postal code: 19686-54851

Tel: (+98) 21 57784000

Fax: (+98) 21 57784120

Email: info@tehransutures.com